https---images.genius.com-9dbf0b0a265f44f425c4fb0db2e0365d.1000x1000x1.jpg

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 
 

gnash 的新單曲 the broken hearts club

大家可能是從他和 Oliva O'brien 合作的 i hate you, i love you 認識他的

 

gnash - i hate u, i love u ft. olivia o'brien [music video]

(這首歌到現在聽到還是會想哭...放不下一個人的那個感覺啊TT)

 

這次的新歌說的是在結束一段感情過後 感到心碎難受

於是gansh找到了一個心碎俱樂部

裡面有著許多和他擁有相同感受的人們

藉此來麻木自己 不感到那麼悲傷

 

"i wanted to make a song about a place people can go to feel. feel anything. sadness, happiness, loneliness, etc. the broken hearts club is that place."
– gnash

 

 

————

 

「我們是剛加入心碎俱樂部的新成員 其實我們都覺得寂寞 也不想這樣 但這總比去愛簡單多了 對吧」

 

————

 

 

3/29釋出官方音檔

Billie Eilish - bitches broken hearts (Audio)

 

 

那麼以下不專業翻譯~

 

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

 

[Verse 1]

I need emotion, Novocaine, I need a numbing of my brain

我需要 麻醉藥來停止我的情緒 來麻木我的腦袋

I need somethin' to take away the remains of your name

我需要帶走些能讓我想起你的物品

I need amnesia for a day and an umbrella for the rain

我需要健忘點來度過一天 需要傘的陪伴來度過雨天

That hasn't gone away since you said you didn't need me

在你說出你不需要我之後 一切對我來說仍是如此清晰

 

[Pre-Chorus]

Lately been thinkin' maybe

最近我老是在想也許

There's a place we won't feel so crazy

某個地方能讓我們不會覺得那麼瘋狂

Been in a hazy mid-morning daydream

早上就一直處在朦朧的白日夢之中

I found a shady spot that they saved me

我在個陰暗處找到能拯救我的地方

 

[Chorus]

They said, "Come be the newest member of the broken hearts club

他們說「來吧 來成為心碎俱樂部的一員吧

We hate every little thing about the people that we love

我們討厭著我們所愛的人的那些小事

We're the let-down, we're the lied-to, where the lost go and it finds you

我們是讓人失望的一群 我們是騙子 在我們身上你會得到失落感

Where the lonely make the lonely feel less lonely, and we're dyin' to

某個寂寞讓寂寞變得不那麼無助的地方 我們願意為此付出一切

Invite you to stay, and take away the pain

邀你就這麼留下 讓痛苦隨風逝去

'Cause misery loves company, so hey, what do you say?"

因為愛總是伴隨著痛苦 所以 你怎麼說呢?」

 

[Verse 2]

And at first I wasn't sure if there's even a cure

一開始我甚至不確定是否真的有辦法癒合

For what I'm feelin', 'cause what I'm feeling's been feelin' more and more absurd

我所感受到的 我所感覺到的 我感覺上一切愈發荒謬

The repeating in my head of every last word that you said

你所說的最後一句話在我腦海中不停重複著

Feels like ever since you left, you still won't leave me

在你離開之後 我仍覺得你不會離開我

 

[Pre-Chorus]

And lately, been thinkin' maybe

最近我老是在想也許

There might be a place we won't feel so crazy

也許有某個地方能讓我們不會覺得那麼瘋狂

For changing the way you made me

也許能改變你造就我的過往

And in a daydream, I let them save me

在白日夢中 我讓他們拯救我

 

[Chorus]

I'm the newest member of the broken hearts club

我是剛加入心碎俱樂部的新成員

We hate every little thing about the people that we love

我們討厭著我們所愛的人的那些小事

We're the let-down, we're the lied-to, where the lost go and it finds you

我們是讓人失望的一群 我們是騙子 在我們身上你會得到失落感

Where the lonely make the lonely feel less lonely, and we're dyin' to

某個寂寞讓寂寞變得不那麼無助的地方 我們願意為此付出一切

Invite you to stay, and take away the pain

邀你就這麼留下 讓痛苦隨風逝去

'Cause misery loves company, so hey, what do you say?

因為愛總是伴隨著痛苦 所以 你怎麼說呢?

 

[Bridge]

I guess if you can't beat 'em, join 'em

我猜如果你不能擊敗他們 就試著與他們共處吧

That's what they always say

人們不都是這麼說的嗎

Let's go inside, let's coincide

讓我們更深入心底 讓我們合而為一吧

And I'll commensurate

我會變得與你更加相稱

 

[Chorus]

Singin', we're the newest members of the broken hearts club

唱著 我們都是剛加入心碎俱樂部的新成員

We still feel pretty lonely and we wish we didn't, but

我們還是覺得很寂寞 我們也希望我們不是如此 但

We're the newest members of the broken hearts club

我們都是剛加入心碎俱樂部的新成員

And we all kinda hate it, but it's easier than love

我們其實都有點討厭 但這總比去愛簡單多了

Singin', we're the newest members of the broken hearts club

唱著 我們都是剛加入心碎俱樂部的新成員

And we still feel pretty lonely and we wish we didn't, but

其實我們還是覺得很寂寞 我們也希望我們不是如此 但

We're the newest members of the broken hearts club

我們都是剛加入心碎俱樂部的新成員

And we all kinda hate it, but it's easier than love

我們其實都有點討厭 但這總比愛簡單多了...

 

 

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()