https---images.genius.com-133dc8c7164718d976b084c36e5a8593.1000x1000x1.jpg

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 

 

深夜福利!(?)

Charlie Puth 在今天又釋出了一首新歌啦~

感覺這張專輯的風格都蠻像的

聽這首的時候會覺得有點像 Attention 跟How long (畢竟這三首歌是一系列的故事

真的好好聽!(狂重複播放😍

 

 

————

 

「感覺上這段感情都只有我一昧在付出 寶貝 告訴我你可曾為我做過什麼...?」

 

————

 

 

 

3/1 釋出官方音檔

Charlie Puth - Done For Me (feat. Kehlani) [Official Audio]

 

4/21 釋出官方音檔

Charlie Puth - Done For Me (feat. Kehlani) [Official Video]

 

 

那麼以下不專業翻譯~

 

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

 

[Intro]

Oh oh

 

[Verse 1: Charlie Puth]

What you thinking?

你在想什麼?

You think that you could be better off with somebody new (no oh oh baby, no)

你覺得你跟別人能過得更好是嗎(不 寶貝 )

You say you're leaving

你說你要離我而去

Well if you wanna leave there ain't nobody stopping you (no oh oh baby, no)

嘛 如果你想離開 也沒有人會阻止你(不 喔 寶貝)

 

[Pre-Chorus: Charlie Puth]

I won't beg for your love

我不會渴求你的愛

Won't say please

不會苦苦哀求你留下

I won't fall to the ground on my knees

我不會再為了你而獻上自己

You know I've given this everything

你知道我為了這段感情付出了一切

Baby honestly, baby honestly

寶貝老實說 寶貝老實說

 

[Chorus]

I lie for you baby

我為你而說謊

I die for you baby

我為你而赴湯蹈火

Cry for you baby

我為你而流淚

But tell me what you done for me

但告訴我你為我做了什麼

For you baby

寶貝 為了你

And only you baby

寶貝 只有你

The things I do baby

寶貝 我的一舉一動

But tell me what you've done for me

但告訴我你為我做過什麼

 

[Verse 2: Kehlani]

I never cheated

我從來沒背著你偷吃

Deleted everyone cause they made you uncomfortable (no oh oh baby, no)

刪了所有人的聯絡方式 只因為他們會讓你感到不自在(不 喔 不 寶貝)

These accusations, i can't apologize for something I didn't do (no oh oh baby, no)

那些你安在我身上莫須有的罪名 我不會為了我沒做的事情而道歉(不 喔 不 寶貝)

 

[Pre-Chorus: Kehlani]

I won't beg for your love

我不會渴求你的愛

Won't say please (oh no, won't say please)

不會說拜託

I won't fall to the ground on my knees

我不會再為了你而獻上自己

You know I've given this everything

你知道我給了一切

Baby honestly, baby honestly

寶貝老實說 寶貝老實說

 

[Chorus]

I lie for you baby

我為你而說謊

I die for you baby

我為你而赴湯蹈火

Cry for you baby

我為你而流淚

But tell me what you done for me

但告訴我你為我做了什麼

For you baby

寶貝 為了你

And only you baby

寶貝 只有你

The things I do baby

寶貝 我的一舉一動

But tell me what you've done for me

但告訴我你為我做過什麼

 

[Post-Chorus]

(Tell me what you've done for me)

告訴我你為我做過什麼

Oh tell me what you've done for me

哦告訴我你為我做過什麼事

(Tell me what you've done for me)

告訴我你曾為我做些什麼

Tell me what you've done for me

告訴你曾為了我做過什麼

 

[Bridge: Both]

Ohh

You know i given this everything

你知道我為了這段感情付出一切

Baby honestly, baby honestly

寶貝老實說 寶貝誠實告訴我

Tell me what you done for me

告訴我你為我做過了什麼

 

[Chorus: Charlie Puth]

I lie for you baby

我為你而說謊

I die for you baby

我為你而赴湯蹈火

Cry for you baby

我為你而流下淚水

But tell me what you done for me

但告訴我 你又曾為我做過什麼

For you baby

寶貝 為了你

And only you baby

寶貝 只有你

The things I do baby

寶貝 我的一舉一動

But tell me what you've done for me (tell me what you've done for me)

但告訴我 你到底為我做過些什麼 (你可曾為了我這般付出)

 

I lie for you baby

我為你而說謊

I die for you baby

我為你而赴湯蹈火

Cry for you baby

我為你而流淚

But tell me what you done for me

但告訴我你為我做了什麼

For you baby

寶貝 為了你

And only you baby

寶貝 只有你

The things I do baby

寶貝 我的一舉一動

But tell me what you've done for me

但告訴我你為我做過什麼

 

[Post-Chorus]

(Tell me what you've done for me)

告訴我你為我做過什麼

Oh tell me what you've done for me

告訴我你可曾像我這般對彼此的感情付出

(Tell me what you've done for me)

告訴我你曾為我做些什麼

Tell me what you've done for me

告訴我 你可曾認真看待這段感情?

 

 

***** All the English lyrics are from genius.com*****

 

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()