f1e952fce763a02e245da09d6de5e79b.1000x1000x1.jpg

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 

 

我總覺得這首歌有點 Attention 的影子XD

 

 

10/20更新

官方MV釋出啦~

整個MV就Charile自己一個人跳舞

好可愛啊啊><

自己在路上一邊走一邊跳舞都不會被當成怪人(?)

果然是人帥真好 帥哥特權XD

 

 

10/5釋出官方音檔

Charlie Puth – How Long [Official Audio]

 

10/19釋出官方MV

Charlie Puth - "How Long" [Official Video]

 

 

那麼以下不專業翻譯~

 

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

[Intro]

Ooh, yeah

 

[Verse 1]

I'll admit, I was wrong

我承認 我錯了

What else can I say, girl?

除此之外我還該說什麼?

Can't you break my head and not my heart?

你就不能只讓我腦袋混亂而別傷我的心嗎?

I was drunk, I was gone, that don't make it right but

我當時醉了 神智不清 雖說這樣並不能將我做的事合理化

I promise there were no feelings involved

但我保證我絕對不是有意的

Mmm

嗯...

 

 

[Pre-Chorus]

She said "Boy, tell me honestly

她說「男孩 老實告訴我

Was it real or just for show?" Yeah

這段關係到底是認真的還是只是逢場作戲?」

She said "Save your apologies

她說「別跟我道歉

Baby, I just gotta know"

寶貝 我真的認真想知道」

 

[Chorus]

How long has this been goin' on?

是從什麼時候開始的呢?

You've been creepin' 'round on me

你開始情不自禁地愛上我

While you're callin' me baby

像這樣叫著我寶貝

How long has this been goin' on?

像這樣的關係已經有多久了?

You've been actin' so shady (shady)

我最近總感覺

I've been feelin' it lately, baby

你表現的越來越可疑(形跡鬼祟)

 

[Refrain]

Ooo-oh, yeah

 

Ooo-oh, encore

 

Oooh-ooh-oh

 

 

[Verse 2]

I'll admit, it's my fault

我承認 這是我的錯

But you gotta believe me

但你要相信我啊

When I say it only happened once, hmm

當我說著這絕對下不為例的時候

I tried and I tried, but you'll never see that

我不斷嘗試著 但你從來都看不到我的真心

You're the only I wanna love, oh, yeah

你是我唯一深愛的人 哦 沒錯

 

[Pre-Chorus]

She said "Boy, tell me honestly (honestly)

她說「男孩 老實告訴我(老實說)

Was it real or just for show?" (real or just for show)

這到底是認真的還是只是所謂的逢場作戲?」(你到底是認真還是玩玩)

She said "Save your apologies (apologies, yeah)

她說「別跟我道歉(別再說抱歉)

Baby, I just gotta know"

寶貝 我只想知道實情」

 

[Chorus]

How long has this been goin' on?

是從什麼時候開始的呢?

You've been creepin' 'round on me (on me)

你情不自禁地愛上我

While you're callin' me baby (baby)

像這樣叫著我寶貝

How long has this been goin' on?

像這樣的關係已經有多久了?

You've been actin' so shady (shady)

寶貝 我最近總感覺

I've been feelin' it lately, baby (baby)

你表現的越來越可疑(形跡鬼祟)

 

[Refrain]

Ooo-oh, yeah

嗚 

Ooo-oh, encore

嗚 安可

Oooh-ooh-oh

How long has this been going on, baby?

寶貝 到底是從什麼時候開始的呢?

Ooo-oh, yeah

嗚 

Ooo-oh, you gotta go tell me now

嗚 你現在該告訴我了

Oooh-ooh-oh

嗚嗚嗚

La la, la la

 

 

[Bridge]

She said "Boy, tell me honestly

她說「男孩 老實告訴我

Was it real or just for show?" Yeah

這到底是認真的還是只是逢場作戲?」

She said "Save your apologies

她說「別跟我道歉

Baby, I just gotta know"

寶貝 我只想知道實情」

 

 

[Outro]

How long has this been going on? (on, on)

是從什麼時候開始的呢?

You've been creepin' 'round on me (on me)

你開始這樣偷偷關注著我

While you're callin' me baby (baby)

同時還叫著我寶貝

How long has this been goin' on?

像這樣的情況已經有多久了?

You've been actin' so shady (shady)

寶貝 我最近總感覺

I've been feelin' it lately, baby 

你表現的越來越可疑(形跡鬼祟)

(Ooo-oh, yeah)

How long has this been goin' on?

像這樣到底已經有多久了?

(Ooh, encore)

You've been creepin' 'round on me

你開始這樣偷偷關注著我

(Oooh-ooh-oh)

How long has it been goin' on, baby? Oh

寶貝 到底是從什麼時候開始的呢?

(Ooo-oh)

How long has this been goin' on?

像這樣的情況已經有多久了?

(Ooh, encore)

(You gotta go tell me now)

(是時候你該告訴我了)

(Oooh-ooh-oh)

You've been actin' so shady (shady)

你表現的越來越可疑(形跡鬼祟)

I've been feelin' it lately, baby

我最近總這麼覺得 寶貝

 

 

***** All the English lyrics are from genius.com*****

 

 

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()