cce957cd2cb29b585b52014366e85fb5.789x789x1.jpg

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 

 

 

 

Billie Eilish - hostage (Audio)

 

 

那麼以下不專業翻譯~

 

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

[Verse 1]

I wanna be alone

我想要獨自一人

Alone with you, does that make sense?

和你獨自在一起 這樣說你懂我意思嗎?

I wanna steal your soul

我想要偷走你的靈魂

And hide you in my treasure chest

然後將你藏在我的藏寶箱之中

 

[Verse 2]

I don't know what to do

我不知道該怎麼做

To do with your kiss on my neck

對於你留在我頸上的一吻

I don't know what feels true

我不懂哪種感覺才是真實的

But this feels right so stay a sec

但這感覺很對所以就再待一下吧

Yeah, you feel right so stay a sec

是啊 你感覺是對的所以再留著一下吧

 

[Chorus]

And let me crawl inside your veins

讓我在你的血管裡頭蔓延

I'll build a wall, give you a ball and chain

我會建造起一面牆 給你一條鎖鏈和鐵球

It's not like me to be so mean

並不是說我想要表現的如此苛刻

You're all I wanted

你是我所想要的一切

Just let me hold you like a hostage

就讓我將你像個人質一樣的留在身邊吧

 

[Verse 3]

Gold on your fingertips

在你指尖上的黃金

Fingertips against my cheek

指尖輕拂過我臉龐

Gold leaf across your lips

金做的葉子穿過你的雙唇

Kiss me until I can't speak

親吻我直到我無法再說出任何話

 

[Verse 4]

Gold chain beneath your shirt

黃金做的鎖鏈在你的衣服之下

The shirt that you let me wear home

那件你讓我穿著回家的衣服

Gold's fake and real love hurts

金子是假的而真愛令人感到痛苦

And nothing hurts when I'm alone

而沒有什麼比我孤單一人時更痛了

When you're with me and we're alone

當你和我在一起時 兩人獨處

 

[Chorus]

And let me crawl inside your veins

讓我在你的血管裡頭蔓延

I'll build a wall, give you a ball and chain

我會建造起一面牆 給你一條鎖鏈和鐵球

It's not like me to be so mean

並不是說我想要表現的如此苛刻

You're all I wanted

你是我所想要的一切

Just let me hold you 

就讓我將你緊緊抱住

Hold you like a hostage

像個人質一樣的留在身邊吧

Like a hostage

像個人質一樣

 

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()