weeknd-kendrick-pray-for-me.jpg

 

 

超好聽!一聽到就愛上這首歌!

因為我現在不在家所以先用手機手刀翻譯出來,

之後回家會放上更詳細的歌曲介紹嘍!

 

 

 

[Intro]

Ooh, ooh, ooh, ooh

 

[Verse 1: The Weeknd]

I'm always ready for a war again

我隨時都準備好再次赴湯蹈火

Go down that road again

再次走在相同的道路上

It's all the same

一如往昔

I'm always ready to take a life again

我隨時都準備好再次讓雙手染上鮮血

You know I'll ride again

你知道我願再次出征

It's all the same (ooh, ooh, ooh)

一如往昔

Tell me who's gon' save me from myself

告訴我誰能將我從我自己解救出來

When this life is all I know

當我所知的人生僅限於此

Tell me who's gon' save me from this hell

告訴我誰能從這地獄解救出我

Without you, I'm all alone

沒了你 只有寂寞於我相伴

 

[Chorus: The Weeknd]

Who gon' pray for me?

誰會為我祈禱?

Take my pain for me?

為我帶走所有苦痛?

Save my soul for me?

救贖我的靈魂?

'Cause I'm alone, you see

你也看見了 我孤身一人

If I'm gon' die for you

如果我為你而死

If I'm gon' kill for you

如果我為你而殺戮

Then I'll spill this blood for you, hey

為你 我會讓這血花四溢

 

[Verse 2: Kendrick Lamar]

I fight the world, I fight you, I fight myself

我與世界對抗 與你較勁 和自己戰鬥

I fight God, just tell me how many burdens left

我與神爭戰 告訴我 我還要扛起什麼責任

I fight pain and hurricanes, today I wept

我和痛苦及死神對抗 今天我哭了

I'm tryna fight back tears, flood on my doorsteps

我試著擊退眼淚 它們淹到我家門口

Life a livin' hell, puddles of blood in the streets

生活就是一個活生生的地獄 街道上佈滿一個又一個的血坑

Shooters on top of the building, government aiding relief

狙擊手在高樓之上 政府救濟人民

Earthquake, the body drop, the ground breaks

地面震動 身軀倒下 地面出現裂縫

The poor one with smoke lungs and Scarface

那可憐的 有著飽經風霜的臉龐的人啊

Who need a hero? (hero)

誰需要一個英雄?(英雄)

You need a hero, look in the mirror, there go your hero

你需要個英雄 看向鏡中的倒影 你就是自己的英雄

Who on the front lines at Ground Zero? (hero)

誰站在那原爆點的最前線?(英雄)

My heart don't skip a beat, even when hard times bumps the needle

我可不曾心悸 即便是在最困難的時期也一樣

Mass destruction and mass corruption

大規模的破壞以及動盪的局勢

Their souls are sufferin' men

他們的靈魂正在受苦

Clutchin' on deaf ears again, rapture is comin'

經歷過災難後 勝利將要再次來臨

It's all prophecy and if I gotta be sacrificed for the greater good, then that's what it gotta be

一切都和預言的一樣 如若我的犧牲能換取眾人的利益 那就來吧

 

[Chorus: The Weeknd]

Who gon' pray for me?

誰會為我祈禱?

Take my pain for me?

為我帶走所有苦痛?

Save my soul for me?

救贖我的靈魂?

'Cause I'm alone, you see

你也看見了 我孤身一人

If I'm gon' die for you

如果我為你而死

If I'm gon' kill for you

如果我為你而殺戮

Then I'll spill this blood for you, hey

為你 我會讓這血花四溢

 

[Bridge: The Weeknd]

Hey, hey

Hey, hey

Hey, hey

Hey, hey

 

[Chorus: The Weeknd]

Who gon' pray for me?

誰會為我祈禱?

Take my pain for me?

為我帶走所有苦痛?

Save my soul for me?

救贖我的靈魂?

'Cause I'm alone, you see

你也看見了 我孤身一人

If I'm gon' die for you

如果我為你而死

If I'm gon' kill for you

如果我為你而殺戮

Then I'll spill this blood for you, hey

為你 我會讓這血花四溢

 

[Outro: Kendrick Lamar & The Weeknd]

Just in case my finger roll

為了避免我失控

I live by my own, no

我特立獨行

I live by my own, no

孤身一人

I live by my own

隻身前進

Just in case my finger roll

為了避免我傷害他人

I live by my own, no

我特立獨行

I live by my own, no

孤身一人

I live by my own

對我來說 孤獨是不可避免的命運

 

 

 

 

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()