https---images.genius.com-ef2bfc01092b457263dab4dcff8ce61b.939x939x1.jpg

 

這首應該是這張專輯裡我聽到印象最深刻

最喜歡的一首歌了!

尤其是副歌的那個 ”duh” 

每次聽到就耳朵懷孕一次啊啊啊啊

 

————

 

「我就是這麼壞 改不了」

 

————

3/29 釋出官方MV

Billie Eilish - bad guy

 

 

那麼以下不專業翻譯~

———————————————————————————————————————————————————————————————


 

[Verse 1]

White shirt, now red, my bloody nose

白色的衣服 被我流著的鼻血染紅

Sleepin', you're on your tippy toes

睡著了 你墊起腳尖的走著

Creepin' around like no one knows

悄悄的四處走著 好像沒人知道一樣

Think you're so criminal

你真的有夠像個小偷

Bruises on both my knees for you

雙膝為你都瘀青了

Don't say thank you or please

別說「謝謝你」或「拜託」

I do what I want when I'm wanting to

我做的一切都是自願的

My soul so cynical

我的靈魂深處既悲觀又憤世

 

[Chorus]

So you're a tough guy

所以你是那種堅強的傢伙

Like it really rough guy

那種粗野的傢伙

Just can't get enough guy

那種永遠得不到滿足的傢伙

Chest always so puffed guy

那種總是看起來高傲自大的傢伙

I'm that bad type

我是最壞的那種

Make your mama sad type

會讓你媽媽難過的那種

Make your girlfriend mad type

讓你女友氣炸的那種

Might seduce your dad type

有可能會勾引你爸的那種

I'm the bad guy

我就是這麼壞

duh


 

[Post-Chorus]

I'm the bad guy

我就是這麼壞

 

[Verse 2]

I like it when you take control

我喜歡讓你主導一切

Even if you know that you don't

即使你也知道那只是表象

Own me, I'll let you play the role

佔有我 我會讓你控制我

I'll be your animal

我會成為你的寵物

My mommy likes to sing along with me

我媽喜歡跟我一起唱歌

But she won't sing this song

但絕對不會是這首

If she reads all the lyrics

如果她細讀歌詞

She'll pity the men I know

她會同情那些我認識的男人

 

[Chorus]

So you're a tough guy

所以你是那種堅強的傢伙

Like it really rough guy

那種粗野的傢伙

Just can't get enough guy

那種永遠得不到滿足的傢伙

Chest always so puffed guy

那種總是看起來高傲自大的傢伙

I'm that bad type

我是最壞的那種

Make your mama sad type

會讓你媽媽難過的那種

Make your girlfriend mad type

讓你女友氣炸的那種

Might seduce your dad type

有可能會勾引你爸的那種

I'm the bad guy

我就是這麼壞

duh

 

[Post-Chorus]

I'm the bad guy, duh

我就是這麼壞

I'm only good at bein' bad, bad

最會的事情就是使壞 最壞那種

 

[Interlude]

I like when you get mad

最喜歡看到你生氣的樣子

I guess I'm pretty glad that you're alone

我猜我還蠻慶幸你是自己一個人

You said she's scared of me?

你說她會怕我?

I mean, I don't see what she sees

我是說 我沒看到她看到的東西

But maybe it's 'cause I'm wearing your cologne

但也有可能是因為我擦著你的古龍水吧

 

[Outro]

I'm a bad guy

我就是這麼壞

I'm a bad guy

最壞的那種

Bad guy, bad guy

壞到骨子裡

I'm a bad

就是這麼壞

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()