https---images.genius.com-42129f525b2a95436a2d950a59c461b3.960x960x1.jpg

 

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 

Gryffin 的歌詞為什麼都那麼哭啊TT

上次的 Nobody compares you 也是

 

————

 

「哪怕也許這麼做會讓我傷得更痛 更放不下你 我還是希望你今晚能留下 求你了...

 

————

 

6/21 釋出官方音檔

Gryffin - Just For A Moment (Audio) ft. Iselin

 

 

那麼以下不專業翻譯~

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

 

[Verse 1]

I'll tell you something you need to know

我會告訴你些你該知道的事

Nothing I can say from the phone

電話裡說不清 我也不想用電話講

I'll tell you something, we have to see 'cause

我會告訴你那些 我們真的該見上一面 因為

You're the one that I miss the most

你就是我最思念的那個人

 

[Pre-Chorus]

I've heard that you're happy

我聽說你現在過的很快樂

And maybe it's selfish of me

也許我真的有點太過自私

To want you back this time

試著希望你能回頭

I know we decided it's better if we both were free

我知道我們說好了 放手讓我們自由對彼此都更好

But it kills me now

但我現在卻心如刀割

 

[Chorus]

We said our last goodbye

我們說出最後一句道別

Won't you stay the night?

你今晚不能留下嗎?

Even just for a moment

即時只有現在也好

Perfect night, pretend we're fine

美好的一夜 裝作什麼也沒有

Even just for a moment

就算只限於今晚

Nowhere over, we're still not over

哪裡都不去 我們之間還沒結束

Pull me closer, I need closure

把我拉向你身邊 給我最後一個美好的回憶

This is our last goodbye

這就是我們之間最後的道別了

Stay the night, even just for a moment

今晚留下好不好 哪怕僅有此刻

Even just for a moment

哪怕也許會讓我更放不下你

 

[Verse 2]

When you're not hurting

當你說你不痛不癢的時候

It's hurting me (hurting me)

實在讓我心如刀割

I'm blinded by the past

我被過去蒙蔽了雙眼

I'm lost at sea (mm)

我迷失在名為回憶的海

 

[Pre-Chorus]

I've heard that you're happy

我聽說你現在過的很快樂

And maybe it's selfish of me

也許我真的有點太過自私

To want you back this time

試著希望你能回頭

I know we decided it's better if we both were free

我知道我們說好了 放手讓我們自由對彼此都更好

But it kills me now

但我現在卻心如刀割

 

[Chorus]

We said our last goodbye

我們說出最後一句道別

Won't you stay the night?

你今晚不能留下嗎?

Even just for a moment

即時只有現在也好

Perfect night, pretend we're fine

美好的一夜 裝作什麼也沒有

Even just for a moment

就算只限於今晚

Nowhere over, we're still not over

哪裡都不去 我們之間還沒結束

Pull me closer, I need closure

把我拉向你身邊 給我最後一個美好的回憶

This is our last goodbye

這就是我們之間最後的道別了

Stay the night, even just for a moment

今晚留下好不好 哪怕僅有此刻

Even just for a moment

哪怕也許會讓我更放不下你

 

We said our last goodbye

我們說出最後一句道別

Won't you stay the night?

你今晚不能留下嗎?

Even just for a moment

即時只有現在也好

Perfect night, pretend we're fine

美好的一夜 裝作什麼也沒有

Even just for a moment

就算只限於今晚

Nowhere over, we're still not over

哪裡都不去 我們之間還沒結束

Pull me closer, I need closure

把我拉向你身邊 給我最後一個美好的回憶

This is our last goodbye

這就是我們之間最後的道別了

Stay the night, even just for a moment

今晚留下好不好 哪怕僅有此刻

Even just for a moment

哪怕也許會讓我更放不下你

Won't you stay the night

今晚不能就這樣留下嗎

Even just for a moment?

哪怕只是只是花火一瞬

Even just for a moment

這就是我最後的哀求

 

[Outro]

We said our last goodbye

我們說出最後一句道別

Won't you stay the night

你今晚留下好嗎

Even just for a moment?

即時只有一下子也好

Perfect night, pretend we're fine

美好的一夜 裝作什麼都沒都發生

Even just for a moment

就算只限於今晚

 

 

 

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()