https---images.genius.com-960edcb36156c3aed9cb70ede250780a.1000x1000x1.jpg

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 

 

 

————

 

「你就是我的愛人」

 

————

8/22 釋出官方MV

Taylor Swift - Lover

 

 

那麼以下不專業翻譯~

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

[Verse 1]

We could leave the Christmas lights up 'til January

我們可以把聖誕節的燈光持續留到一月

This is our place, we make the rules

這是我們的地盤 我們說了算

And there's a dazzling haze, a mysterious way about you, dear

有一團耀眼的迷霧 親愛的 你給我謎一般的感覺

Have I known you 20 seconds or 20 years?

我是才認識你二十秒 還是已經認識你二十年了?


 

[Chorus]

Can I go where you go?

我能一直跟隨著你嗎?

Can we always be this close forever and ever?

我們能一直長伴彼此身旁嗎? 直到永遠?

And ah, take me out, and take me home

帶我走 帶我回家

You're my, my, my, my 

你就是我的 我的 我的

Lover 

愛人

 

[Verse 2]

We could let our friends crash in the living room

我們可以讓我們的朋友在家裡過夜開趴

This is our place, we make the call

這是我們的家 我們說可以就可以

And I'm highly suspicious that everyone who sees you wants you

我一直不斷的覺得 每個看到你的人都很渴求你

I've loved you three summers now, honey, but I want 'em all

我已經愛了你三個夏天 寶貝 但是我想與你度過往後的每個夏天

 

[Chorus]

Can I go where you go?

我能一直跟隨著你嗎?

Can we always be this close forever and ever?

我們能一直長伴彼此身旁嗎? 直到永遠?

And ah, take me out, and take me home(forever and ever)

帶我走 帶我回家(直到永遠)

You're my, my, my, my 

你就是我的 我的 我的

Lover 

愛人

 

[Bridge]

Ladies and gentlemen, will you please stand?

各位女士先生 你們是否願意起身?

With every guitar string scar on my hand

伴隨著我手上彈吉他留下的那些疤

I take this magnetic force of a man to be my lover

我將這個充滿吸引力的男人變成我的愛人

My heart's been borrowed and yours has been blue

我的心曾被他人擁有 你的心曾經無比憂鬱

All's well that ends well to end up with you

但無論如何 最後我們仍走到了一起

Swear to be overdramatic and true to my lover

發誓我將會對我的愛人充滿活力與完全忠誠

And you'll save all your dirtiest jokes for me

而你也會將你最黃的笑話留著對我說

And at every table, I'll save you a seat, lover

而每次吃飯 我都會為你預留一席 我的愛

 

[Chorus]

Can I go where you go?

我能一直跟隨著你嗎?

Can we always be this close forever and ever?

我們能一直長伴彼此身旁嗎? 直到永遠?

And ah, take me out, and take me home (Forever and ever)

帶我走 帶我回家(直到永遠)

You're my, my, my, my 

你就是我的 我的 我的 我的

Oh, you're my, my, my, my

喔 你就是我的 我的 我的 我的

Darling, you're my, my, my, my lover

親愛的 你就是我的 我的 我的 我的 愛人

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()