https---images.genius.com-eb3a3fa5962298ae260d5eb6d90f7283.1000x1000x1.jpg

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 

Billie 今天釋出預計3/29發行的新專輯

"WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?" 之中的 wish you were gay

我真的期待死了這張新專TT

真的有夠讚 要瘋了

 

歌曲介紹:

“wish you were gay” is about how it felt for her to be rejected by a boy she liked. At the time, Billie thought he didn’t like her because she was a “shitty person.“ She wanted some other reason for him not liking her, such as him being gay. Ironically, after she wrote this song, she found out he really was gay after all.

 

"wish you were gay" 這首歌是Billie在被他喜歡的男孩拒絕後寫出的一首歌。在那時候,她覺得那男孩不喜歡她是因為自己是個爛人 。Billie希望能找到別的理由來解釋為什麼他不喜歡她,例如他其實是同性戀這個理由。諷刺的是,在她寫完這首歌之後,她發現那男孩還真的從一開始就是同性戀。

 

 

有興趣的人可以去看看這個影片

是Billie和她哥哥兩人解釋這首歌的內容

A Snippet into Billie's Mind - wish you were gay

 

 

————

 

「如果你是同 我的自尊還不會受創...」

 

————

3/4 釋出官方音檔

Billie Eilish - wish you were gay (Audio)

 

 

那麼以下不專業翻譯~

———————————————————————————————————————————————————————————————


 

[Verse 1]

Baby, I don't feel so good

「寶貝 我感覺不太好」

Six words you never understood

你總是無法理解這6個字的含義

I'll never let you go

「我絕不放手」

Five words you never say (Aww)

你不曾對我說過這5個字

I laugh alone like nothing's wrong

我獨自笑著 好像一切都沒事一揚

Four days has never felt so long

從不知道四天可以這麼漫長

If three's a crowd and two was us

如果兩人成伴 三人不歡

One slipped away (Hahahahahahahaha)

其中一人便該識相退場

 

[Chorus]

I just wanna make you feel okay

我不過是想讓你覺得好過點

But all you do is look the other way

但你卻將我的關心拒於門外

I can't tell you how much I wish I didn't wanna stay

我不知道怎麼告訴你 我多希望自己不想留下

I just kinda wish you were gay

我想 如果你是同 我還不會這麼難過吧

 

[Verse 2]

Is there a reason we're not through?

有什麼原因讓我們不能在一起嗎?

Is there a 12 step just for you?

還有12個讓你回復的階段嗎?

Our conversation's all in blue

我們間的對話只剩藍色的對話筐

11 "heys" (Hey, hey, hey, hey)

11封「在嗎」的訊息

Ten fingers tearing out my hair

10隻手指抓著我的頭髮

Nine times you never made it there

已經爽約我9次了吧

I ate alone at 7, you were six minutes away (Yay)

七點時我獨自吃著飯 而你就在離我六分鐘遠的地方而已

 

[Chorus]

How am I supposed to make you feel okay

如果你所做的就是一直將我拒於門外

When all you do is walk the other way?

我該怎麼做你才會覺得好過點?

I can't tell you how much I wish I didn't wanna stay

我不知道怎麼告訴你 我多希望自己不想留下

I just kinda wish you were gay

我想 如果你是同 我還不會這麼難過吧

 

[Bridge]

To spare my pride

為了保住我的自尊

To give your lack of interest an explanation

將你對我缺乏興趣的原因安個理由

Don't say I'm not your type

別說我不是你喜歡的類型

Just say that I'm not your preferred sexual orientation

跟我說我的性別不是你所感興趣的吧

I'm so selfish

我很自私

But you make me feel helpless, yeah

但你讓我覺得好無助

And I can't stand another day

我實在受不了這種日子了

Stand another day

一天都不能繼續

 

[Chorus]

I just wanna make you feel okay

我不過是想讓你覺得好過點

But all you do is look the other way

但你卻將我的關心拒於門外

I can't tell you how much I wish I didn't wanna stay

我不知道怎麼告訴你 我多希望自己不想留下

I just kinda wish you were gay

我想 如果你是同 我還不會這麼難過吧

I just kinda wish you were gay

其實 我有點希望你是同性戀呢

I just kinda wish you were gay

起碼我還能保有我那微小的自尊

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()