https---images.genius.com-c0dfa8dec1fea57217b075f6c645f1ac.500x500x1.jpg

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 

 

 

————

 

「要是我能倒轉時間 我一定會改變我當初的態度 認真對你好...」

 

————

 

6/8 釋出官方MV

gnash - imagine if (music video)

 

 

那麼以下不專業翻譯~

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

 

[Intro]

Oh, yeah

If I could go back

如果我能倒轉時間

Just for a night

只要一晚

I would see the future

我就能先預知未來

And I'd make it alright

然後讓一切變得正常

Oh, darling, if life was a movie

喔 寶貝 如果人生是場電影

I'd hit rewind

我會按下倒帶鍵

Imagine if I knew how to turn back time

想像一下 如果我知道怎麼讓時間重來...

 

[Verse 1]

Imagine if I never messed up

想像一下 如果我從來沒搞砸一切

Imagine if we never even broke up

想像一下 如果我們從來沒分手

Imagine if I had the power to control the voices in my head

想像一下 如果我有能裡能控制自己腦海裡的那些聲音

And I could tell them all to shut the fuck up

然後我能告訴他們全都靜下來

 

Imagine if I never told a lie

想像一下如果我從來沒說過謊

Imagine if I knew how to always get it right

想像一下如果我知道該怎麼好好道歉

Imagine if I wasn't such a coward

想像一下如果我當初沒那麼孬

And I had the courage hidden somewhere in my heart to look you in the eye, yeah, yeah

能有那個勇氣能將自己的心意展現出來 好好直視你的雙眼

 

[Hook]

If I could go back (go back)

如果我能讓時間重來

Just for a night (yeah)

只要一晚

I would see the future

我就能先預知未來

And I'd make it alright

然後讓一切變得正常

Oh, darling, if life was a movie

喔 寶貝 如果人生是場電影

I'd hit rewind (yeah)

我會按下倒帶鍵

Imagine if I knew how to turn back time

想像一下 如果我知道怎麼讓時間重來

I was thinkin' like

我在想啊 

 

[Chorus]

Aye-oh, aye-oh, aye, okay

 

Lost our love in the mess we made

對彼此的愛迷失在我們製造出的混亂之中

Aye-oh, aye-oh, aye, okay

 

If tomorrow was yesterday

如果明天能倒轉回昨天

 

[Verse 2]

I wonder if I saw your face again

我在想 要是我還能再見到你的容顏

Would you be a stranger or would we be more than friends?

我們會是陌生人呢 還是會是友達以上的關係?

Would this be the beginning

這會是一切的開始呢

Or the long and winding road that takes us all the way around until the very bitter end?

又或是漫長而曲折 將引導我們走向壞結局的道路?

 

Imagine if we never felt fear

想像一下 如果我們不曾害怕

Imagine we were brave enough to never hide the tears

想像一下 如果我們夠勇敢 不將眼淚往腹裡吞

Imagine if I didn't have to worry about everything around me

想像一下 如果我不需要在意身邊的一切

And my sanity was actually here (yeah)

我好好的保持著自己的理智

 

[Pre-Chorus]

I just got so caught up in the moment

我太過於專注於眼前的事物

Didn't even realize we were broken

渾然不覺我們之間已開始出現裂痕

 

[Hook]

If I could go back

如果我能讓時間重來

Just for a night

只要一晚

I would see the future

我就能先預知未來

And I'd make it alright

然後讓一切變得正常

Oh, darling, if life was a movie

喔 寶貝 如果人生是場電影

I'd hit rewind, yeah

我會按下倒帶鍵

Imagine if I knew how to turn back time

想像一下 如果我知道怎麼讓時間重來

I was thinkin' like

我在想啊 —

 

[Chorus]

Aye-oh, aye-oh, aye, okay

 

Lost our love in the mess we made

對彼此的愛迷失在我們製造出的混亂之中

Aye-oh, aye-oh, aye, okay

 

If tomorrow was yesterday

如果明天能倒轉回昨天

I was thinkin' like

我在想啊—

Aye-oh, aye-oh, aye, okay

 

Lost our love in the mess we made

對彼此的愛迷失在我們製造出的混亂之中

Aye-oh, aye-oh, aye, okay

 

If tomorrow was yesterday

如果明天能倒轉回昨天

 

[Bridge]

Imagine what the world be like

想像一下世界會變得如何

If everybody stayed in love

如果大家都在愛河之中

If everybody stayed offline

如果大家都不沈浸在網路之中

Imagine what the world be like

想像一下世界會變得如何

Imagine what the world be like, yeah

想像一下這樣的世界會是什麼樣子

 

Imagine what the world be like

想像一下世界會變得如何

If everybody stayed in love

如果大家都在愛河之中

If everybody stayed offline

如果大家都不沈浸在網路之中

Imagine what the world be like

想像一下世界會變得如何

Imagine what the world be like

想像一下這樣的世界會是什麼樣子

But until then

但在那之前

 

[Outro]

If I could go back

如果我能讓時間重來

Just for a night

只要一晚

I would see the future

我就能先預知未來

And I'd make it alright

然後讓一切變得正常

Oh, darling, if life was a movie

喔 寶貝 如果人生是場電影

I'd hit rewind

我會按下倒帶鍵

Imagine if I knew how to turn back time

想像一下 如果我知道怎麼讓時間重來

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()