https---images.genius.com-2f018e4f3a47df274d648c3bd41d8ed8.1000x1000x1.jpg

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 
 

 

其實我也不知道我為什麼要翻這首歌...

可能太多歌想翻了所以需要翻一首不太需要想的嗨歌來讓自己放鬆一下吧XD

這次翻的歌是Lil Dicky跟Chris Brown合作的新歌Freaky Friday

超洗腦的一首神曲啊XD

 

這首歌是致敬於1976年(初版)和2003年(重新翻拍)的電影《Freaky Friday》

歌詞就是在說Lil Dicky跟Chris Brown兩人交換身體一天的故事

MV 拍得很有趣 

 

-

最近看到一個頻道 YOLOlab 介紹許多歌手

還蠻喜歡他們的介紹的 有空可以去看看

這裡放個介紹 Lil Dicky 的影片讓大家可以更認識他嘍~

 

YOLOlab 【嘻皮客第十一集/小屌哥Lil Dicky強勢回歸】

 

 

————

 

「我醒來之後變成Chris Brown耶!超屌的!」

 

————

 

 

3/16釋出官方音檔

Lil Dicky - Freaky Friday feat. Chris Brown (Official Music Video)

 

 

那麼以下不專業翻譯~

 

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

 

[Intro: Chris Brown]

Lil Dicky, ooh

Mustard on the beat, ho

 

[Verse 1: Chris Brown]

I woke up Chris Breezy, oh my god I'm the man (oh shit)

我醒來後在 Chris Breezy 的身體裡 我的天啊那個克里斯小子誒!(哇喔)

I’m so fly and I can dance (whoa, whoa shit)

我超嗨的 而且我會跳舞誒

There’s tattoos on my neck (oh, oh)

我脖子上有個刺青誒!

I just FaceTimed Kanye (blip, blip)

我剛跟Kanye視訊了誒!

I told him I’m his biggest fan, yeah (yeah)

我告訴他我是他的超級狂粉 對啊!

Got all these hoes in my DM (yeah, I do)

那些女人們在我的DM裡

Holy shit, I got a kid (oh)

哇靠 我有小孩了誒?!

Ohh, I can sing so well

喔喔 我唱歌超好聽的!

Wonder if I can say the n-word (wait for real?)

我在想我可不可以說N開頭的那個字啊(真假啦?)

Wait, can I really say the n-word?

等等 我真的可以說N開頭的那個字嗎?

What up, my nigga? (woo) What up, my nigga?

嘿 老兄(喔喔) 咋啦 老兄

Big ups, my nigga, we up, my nigga

嘿呦 我的哥們 嘿呦 我的哥們

You pussy ass nigga, man, fuck y’all niggas

你__老兄 去你的啦老兄

'Cause I’m that nigga, nigga, nigga, nigga

因為我就是那個 哥們 哥們 哥們 哥們

I’m that nigga

我就是超屌的哥們啦

 

[Chorus: Chris Brown]

I woke up in Chris Brown’s body (oh yeah)

我以克里斯小子的身體醒來

Somehow this shit turned into Freaky Friday

不知怎麼搞的就變成跟《怪誕星期五》一樣的劇情了

But we got no choice but to turn this bitch sideways

既然我們別無選擇 那就先暫時這樣吧

(Oh yeah, oh yeah)

(喔耶 喔耶)

I can’t believe that it's Freaky Friday

我真不敢相信這跟《怪誕星期五》一樣的劇情

Yeah, it’s Freaky Friday

是啊 好像《怪誕星期五》一樣

I’m in Chris Brown's body

我在克里斯小子的身體裡誒!

I drive his Ferrari and I’m light-skinned black

我開著他的法拉利 然後皮膚是咖啡色的誒!

 

[Verse 2: Lil Dicky]

(Ring ring) What the fuck?

搞什麼啊?

I woke up and I'm Lil Dicky (Lil Dicky?)

我醒來之後發現自己變成了Lil Dicky (Lil Dicky?)

Ugh, what the fuck?

ㄜ 三小啊?

This shit is real weak

這_真夠弱的

How his dick staying perched up on his balls like that?

他的屌到底是怎麼辦有辦法像那樣跟他的蛋連在一起啊?

Walking down the street and ain’t nobody know my name (whoa)

在街上走著 沒半個人知道我是誰(哇)

Ain’t no paparazzi flashing pictures, this is great (whoa)

沒有狗仔在那邊偷拍 有夠讚的啦!

Ain’t nobody judging 'cause I’m black or my controversial past

沒人因為我的膚色或是我備受爭議的過去而批判我

I’ma go and see a movie and relax (woo)

我要來去看場電影好好放鬆一下

Ayy, I’m a Blood but I can finally wear blue (cool)

哎 我是Blood gang的成員但是我終於可以穿全身藍啦!

Why his momma calling all the time?

為什麼這傢伙的老媽老是打來啊?

Leave me the fuck alone, bitch

不能讓我一個人好好靜一靜嗎 操

Wait, if I’m in Dicky’s body, Breezy is who?

等一下 如果我在Dicky的身體裡 那又是誰在我身體裡?

Hope my daughter’s in school

希望我女兒乖乖待在學校

Fuck, if I was Chris Brown, where would I be?

幹 如果我是那傢伙的話 現在我會在哪?

What would I do?

我會幹些什麼事?

 

[Chorus: Chris Brown]

I woke up in Chris Brown’s body (oh yeah)

我以克里斯小子的身份醒來

Somehow this shit turned into Freaky Friday

不知怎麼搞的就變成跟《怪誕星期五》一樣的劇情了

But we got no choice but to turn this bitch sideways

既然我們沒辦法馬上換回來 那就先暫時這樣吧

(Oh yeah, oh yeah)

(喔耶 喔耶)

I can’t believe that it’s Freaky Friday

我真不敢相信這跟《怪誕星期五》一樣的劇情

Yeah, it’s Freaky Friday

是啊 好像《怪誕星期五》一樣

I’m in Chris Brown's body

我在克里斯小子的身體裡誒!

I look at my soft dick with delight, it’s my dream dick

開心地看向褲子裡 這就是我夢寐以求的大屌啊啊!

 

[Verse 3: Lil Dicky & Chris Brown]

If I was Lil Dicky in my body, where would I be?

如果我是Lil Dicky 然後現在到了我的身體裡 我會去哪?

I’m tryna to find myself like an introspective monk

 

I’m balling on the court, oh my god I can dunk

 

Snap a flick of my junk

 

My dick is trending on Twitter? Fuck

幹!我的屌在推特變成熱搜??

Now I’m at the club, I talked my way into getting in

現在我在夜店裡 說著我想說的 過的超爽

I look up in the VIP, my goodness there I am

我望向VIP包廂 老天爺啊我的身體就在那!

I signal to him to let me in but he won’t let me in

我向她打了個暗示但他假裝沒看到

I don’t know who that is

我不知道他誰

Wait, who the fuck he think he is?

等下 那傢伙以為他是誰啊

Took a glass bottle, shatter it on the bouncer's head (woo)

拿起個玻璃酒瓶 然後往保鑣頭上ㄎㄠ下去

Walked up to that motherfucker

大步走向那個混帳東西

Wait, think it through for a sec

誒誒誒誒 大哥等等你想一下啊

If you hurting me then you only hurting yourself

如果你傷了我等於是傷了你自己誒

But wait, I love myself

誒等等 我愛我自己啊

That was the key, now we're switching back

這句話就是解除交換的鑰匙 現在該是時候換回來啦!

 

[Chorus: Chris Brown]

I woke up in Chris Brown’s body (oh yeah)

我以克里斯小子的身體醒來

Somehow this shit turned into Freaky Friday

不知怎麼鬼的就變成跟《怪誕星期五》一樣的劇情了

But we got no choice but to turn this bitch sideways

既然我們別無選擇 那就先暫時這樣吧

(I can't believe)

(我真不敢相信)

I can’t believe that it’s Freaky Friday

我真不敢相信這跟《怪誕星期五》一樣的劇情

 

[Outro]

Lil Dicky: Wait, what the fuck?

Lil Dicky:等等 搞屁啊?

Ed Sheeran: And now I'm in Ed Sheeran’s body

Ed Sheeran: 現在我跑到紅髮愛德的身體裡了

It’s way less cool than being Chris Brown was

嘛 不像在克里斯小子的身體裡那麼酷

Lil Dicky: What the fuck again?

Lil Dicky: ㄜ 這次又怎了?

DJ Khaled: I’m DJ Khaled

DJ Khaled: I’m DJ Khaled!!

Why am I yelling?

我幹嘛大叫啊?

Kendall Jenner: Huh, I'm Kendall Jenner

Kendall Jenner: 哇 這次變成 Kendall Jenner

I got a vagina, I’m gonna explore that right now (woo, woo)

我有小妹妹了誒! 現在我要來好好探索一下

Holy shit, I got a vagina (uh), I'm gonna learn

哇靠 我有妹妹了誒 我要來學一下

I’m gonna understand the inner workings of a woman

我要來好好了解一下女人身體的奧秘

 

 

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()