https---images.genius.com-b164d95f56bb17097b49af1b977bae6f.1000x1000x1.png

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 

Khalid 算是我近期比較喜歡的男歌手

前兩天就這首歌音檔剛出的時候聽就蠻喜歡的了

結果剛好過年一直沒空翻 趁今天趕快翻完

 

女生的聲音一直覺得好耳熟 就上網查了一下

嗯....是我的錯覺還是真的團體變成個人發展之後

真的比較適合呢.....(沈思

只能說比起最近她們以團體出的歌 我更喜歡她們以個人名義出的單曲吧

 

————

 

「將你一直以來隱藏的情感展現出來給我吧 無需隱藏」

 

————

 

 

2/14釋出官方音檔

Khalid & Normani - Love Lies (Audio)

 

 

2/16釋出官方MV

Khalid & Normani - Love Lies (Official Video)

 

 

那麼以下不專業翻譯~

 

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

 

[Verse 1: Khalid]

Sorry if it's hard to catch my vibe, mmm

如若覺得難以掌控我的個性 我先說聲抱歉

I need a lover to trust, tell me you're on my side

我需要一個能讓我全心信任的愛人 告訴我會與我相伴

Are you down for the ride?

你是否願與我生死與共?

It's not easy for someone to catch my eye

想吸引我的目光是件不太容易的事

But I've been waitin' for you for my whole damn life

但我整輩子都在等待你的到來

For my whole lifetime

耗盡此生 

 

[Pre-Chorus: Khalid]

Don't be afraid to tell me if you ain't with it (you ain't with it)

如果你無法配合我的腳步 無須害怕著不告訴我

I see you're focused, yeah you're so independent (independent)

我知道你很專注 你是如此獨立(無拘無束)

It's hard for me to open up, I'll admit it (I'll admit it)

要讓我敞開你心房的確不易 我承認這點

You've got some shit to say and I'm here to listen

有什麼想傾訴的就說出口吧 我會在這聽你說

 

[Chorus: Khalid & Normani]

So baby, tell me where your love lies

所以寶貝 告訴我你的愛在何處

Waste the day and spend the night

虛度光陰 不斷找尋

Underneath the sunrise

在早晨的曙光之下

Show me where your love lies

對我展現出你一直藏著的那份愛

 

[Verse 2: Normani]

I've been so into your mystery

我已被你的那份神秘深深吸引

Is it because of our history?

難道是因為我們彼此的過往?

Are you into me?

你是否與我有相同的感受?

When it feels so good, but it's bad for you

猶如玫瑰一般美好 卻暗藏傷人的尖刺

Can't say I don't want it 'cause I know I do

無法說出我並不愛你 因為我清楚這就是我要的

Come on over, I need your company

靠近我吧 我需要你與我相伴

Cravin' that synergy

渴求著那份安定

 

[Pre-Chorus: Normani]

Don't be afraid to tell me if you ain't with it (you ain't with it)

如果你無法配合我的腳步 無須害怕著不告訴我

I see you're focused, yeah you're so independent (independent)

我知道你很專注 你是如此獨立(無拘無束)

It's hard for me to open up, I'll admit it (I'll admit it)

要讓我敞開你心房的確不易 我承認這點

You've got some shit to say and I'm here to listen

有什麼想傾訴的就說出口吧 我會在這聽你說

 

[Chorus: Khalid & Normani]

So baby, tell me where your love lies

所以寶貝 告訴我你的愛在何處

Waste the day and spend the night

虛度光陰 不斷找尋

Underneath the sunrise

在早晨的曙光之下

Show me where your love lies

對我展現出你一直藏著的那份愛

Tell me where your love lies

所以寶貝 告訴我你的愛在何處

Waste the day and spend the night

虛度光陰 不斷找尋

Underneath the sunrise

在早晨的曙光之下

Show me where your love lies

對我展現出你一直藏著的那份愛

 

[Bridge: Khalid & Normani, Normani, Khalid]

If you're down, don't hide it

如果你已陷入 別藏著

Feelin' me, you don't gotta deny it

感受我與你相伴 無須否決這份感受

Baby you gon' make me overnight it

寶貝 讓我與你一同度過漫漫長夜

Tell me, are you down?

告訴我 你是否已愛上我?

If you're down, don't hide it (yeah)

如若你已深陷其中 別憋著 

Feelin' me, you don't gotta deny it (yeah)

感受我的體溫 不需將我推開

Baby you gon' make me overnight it

寶貝 讓我與你一同度過漫漫長夜

Tell me, are you down? (Tell me)

告訴我吧 你是否已愛上我?

 

[Chorus: Khalid & Normani, Normani]

Tell me where your love lies (tell me where your love lies)

告訴我你的愛在何處(告訴我你把你的愛藏到哪了)

Waste the day and spend the night (waste the day, spend the night)

虛度光陰 不斷找尋 (日日夜夜 不停追尋)

Underneath the sunrise (underneath the sunrise)

在早晨的曙光之下(在晨光之下)

Show me where your love lies (tell me where your love lies)

對我展現出你一直藏著的那份愛(告訴我你把你的愛藏在哪)

Tell me where your love lies (show me where your love lies)

告訴我你的愛在何方(對我展現你藏著的那份愛)

Waste the day and spend the night (yeah, yeah)

虛度光陰 不斷找尋

Underneath the sunrise (ooh)

在早晨的曙光之下

Show me where your love lies

對我展現出你一直藏著的那份愛

 

***** All the English lyrics are from genius.com*****

 

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()