https---images.genius.com-6734d5f2d0c973dce60943e2a00a7713.1000x1000x1.jpg

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 

Camila 又出新歌啦~ (選在我要交期末報告的那天出歌嗚嗚...)

一出就立馬單曲循環!

 

比起另外一首Never be the same

更喜歡這首淡淡的旋律

搭上讓令人很有感觸的歌詞

因此雖然這首網上已經有很多大大翻過了

但我還是想再翻一次

 

————

 

「我不過是希望能交些彼此真心相待的朋友 但為何我換來的卻是一次又一次的失望...?」

 

————

 

 

12/1 釋出官方音檔

Camila Cabello - Real Friends (Audio)

 

 

 

 

那麼以下不專業翻譯~

 

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

 

 

 

[Verse 1]

No, I think I'll stay in tonight

嘛 我想今晚我就待在家吧

Skip the conversations and the "oh, I'm fine"s

跳過那些我不喜歡的話題 和數不清的「我沒事」

No, I'm no stranger to surprise

對這一切 我早已習慣了

This paper town has let me down too many times

畢竟這充滿虛偽的城市實在讓我失望太多次了

Why do I even try? Give me a reason why

為什麼我還要繼續試下去?給我個理由吧

I felt that I could trust you, never mind

我以為我能夠放心信任你的 不會怎樣的

Why all the switching sides? Where do I draw the line?

為何大家都要如此虛情假意? 我該從哪開始劃清界線?

I guess I'm too naive to read the signs

我猜我還太天真了 不懂該怎麼讀大家的臉色

 

[Chorus]

I'm just lookin' for some real friends

我不過是想找些真心朋友啊

All they ever do is let me down

但他們卻不斷讓我失望

Every time I let somebody in

每每我讓人走入我的內心世界後

Then I find out what they're all about

才看清楚他們的真面目

I'm just lookin' for some real friends

我只不過是想找些能懂我的知己啊

Wonder where they're all hidin' out

真好奇他們都躲到哪去了

I'm just lookin' for some real friends

我不過是希望找些能夠坦誠相待的朋友啊

Gotta get up out of this town

離開這個虛偽的地方

 

[Post-Chorus]

Oh, ohhh

Ohhh, ah

 

[Verse 2]

I stay up, talkin' to the moon

夜深人靜 我對月亮細語

And feelin' so alone in every crowded room

在充滿人群的房間裡 我卻感到滿身孤寂

Can't help but feel like something's wrong, yeah

明明感覺某些地方出了差錯 我卻無能為力

'Cause the place I'm livin' in just doesn't feel like home

因為我所住的這個地方 一點都沒有家的感覺

 

[Chorus]

I'm just lookin' for some real friends

我不過是想找些真心朋友啊

All they ever do is let me down

但我卻換來一次又一次的失望

Every time I let somebody in

每當我敞開心門 以真心示人後

Then I find out what they're all about

卻總是一而再再而三的不斷讓自己受傷

I'm just lookin' for some real friends

我只不過是想找些能懂我的知己啊

Wonder where they're all hidin' out

他們到底都躲到哪去了呢

I'm just lookin' for some real friends

我不過是希望找些能夠坦誠相待的朋友啊

Gotta get up out of this town

離開這充滿虛偽的地方

 

[Post-Chorus]

Lookin' for some new friends

能和我真心相待的朋友

Oh, ohhh

Ohhh, ah

 

[Bridge]

I just wanna talk about nothin'

我不過是想東南西北隨便亂聊

With somebody that means something

和那些對我來說真正重要的人們一起

Spell the names of all our dreams and demons

一同說著我們的夢想及恐懼

For the times that I don't understand

在那些我不能理解生活日子時

Tell me what's the point of a moon like this

告訴我為什麼月亮是這樣的呢?

When I'm alone again

當我又孤身一人時

Can I run away to somewhere beautiful

我能否就這樣逃到某個美麗的地方

Where nobody knows my name?

某個沒有人知道我是誰的地方?

 

[Chorus]

I'm just lookin' for some real friends

我不過是想找些真心朋友啊

All they ever do is let me down

但結局卻總是讓我失望

Every time I let somebody in

每次我真心相待 毫不隱瞞

Then I find out what they're all about

卻總是得不到對方的真心相報

I'm just lookin' for some real friends

我只不過是想找些能懂我的知己啊

Wonder where they're all hidin' out

真好奇他們都躲到哪去了

I'm just lookin' for some real friends

我不過是希望找些能夠坦誠相待的朋友啊

Gotta get up out of this town

離開這滿是虛偽之地

 

[Post-Chorus]

Oh, ohhh

Ohhh, ah

 

***** All the English lyrics are from genius.com*****

 
 

arrow
arrow
    全站熱搜

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()