lecraetorikelly.jpg

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 

很激勵人心的一首歌!

最近剛好心情不好 處於低潮期

邊翻這首歌 體會著歌詞 心裡默默想著

「還是有人能懂我現在的心情 身邊還是有支持著我 在我背後當我靠山的家人朋友啊」

「再多加油一點吧!Holding On!」

又有動力繼續向前了呢:D

 

——————————

給現在心情低落的朋友們:

你可以難過,可以大哭,可以覺得好累什麼事都不做,

就這樣讓自己暫時關機,頹廢著一段時間也沒關係,

但是過了一段時間一定要讓自己振作起來,

不管用什麼方法,或許想想美好的事物,

想想家人朋友,或自己熱愛的事物(音樂啊~興趣什麼的)

讓自己重新站起來,別被自己的悲傷所吞噬,

轉念一想,你會發現自己並不是什麼都沒有,

心情也就會跟著好起來的!加油!

——————————

 

7/28釋出官方MV

Lecrae - I'll Find You ft. Tori Kelly

 

 

 

 

那麼以下不專業翻譯~

 

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

[Chorus: Tori Kelly]

Just fight a little longer my friend

在繼續奮戰下去吧我的朋友

It's all worth it in the end

一切都會苦盡甘來的一切都會苦盡甘來的

But when you got nobody to turn to

而當你找不到肩膀依靠的時候但當你沒有人能讓你依靠的時候

Just hold on, and I'll find you

請撐住 然後我會找到你的記得撐住 我會找到你的‘

I'll find you

我會找到你的

I'll find you

我會去到你身邊

Just hold on, and I'll find you

一定要撐住 我會飛奔到你身旁

 

[Verse 1: Lecrae]

I'm hanging on by a thread

我被一條細線給懸掛著

And all I'm clinging to is prayers

而我所堅持的理由是因為那些祈禱

And every breath is like a battle

每個呼吸都像是一場戰鬥

I feel like I ain't come prepared

我覺得我好像完全沒有準備

And death's knockin' on the front door

而死亡已經在敲著前門

Pain's creepin' through the back

痛苦正從背後開始蔓延

Fear's crawlin' through the windows

恐懼則從窗戶開始爬入

Waiting for 'em to attack

等著他們發動攻擊

They say "Don't get bitter, get better"

他們說「別變得更痛苦 振作起來」

I'm working on switching them letters

我正試著改變那些字母的順序

But tell God I'ma need a whole lotta hope keeping it together

但告訴上帝我需要極大的希望來讓它們保持在一起

I'm smilin' in everyone's face

我對每個人都給予一張笑臉

I'm cryin' whenever they leave the room

但當他們一離開房間我就開始痛哭

They don't know the battle I face

他們不明白我所面對的是怎麼樣的戰鬥

They don't understand what I'm going through

他們沒有辦法理解我正經歷的一切

 

[Pre-Chorus: Lecrae]

The world tryna play with my soul

這世界試著玩弄我的靈魂

I'm just tryna find where to go

我只是試著找出該往哪走

I'm tryna remember the way

我正試著想起正確的方向

I'm tryna get back to my home

我試著想要回到我的家

But, I can't do this on my own

但是 我沒有辦法獨自做到

That's why I'm just trusting in You

那就是為什麼我完全信任著你

'Cause I don't know where else to go

因為我已經不知道還有哪裡能去了

And, I don't know what else to do

然後 我也已經不知道該做些什麼了

 

[Chorus: Tori Kelly]

Just fight a little longer my friend

在繼續奮戰下去吧我的朋友

It's all worth it in the end

一切都會苦盡甘來的

But when you got nobody to turn to

而當你找不到肩膀依靠的時候

Just hold on, and I'll find you

請撐住 我會找到你的

Just fight a little longer my friend

在堅持奮戰一下吧我的朋友

It's all worth it in the end

一切都會苦盡甘來的

But when you got nobody to turn to

而當你找不到人能依靠的時候

Just hold on, and I'll find you

再撐一下 我會飛奔到你身邊

I'll find you

我會找到你的

I'll find you

我會去到你身邊

Just hold on, and I'll find you

咬牙撐住啊 我會找出你的

I'll find you

我會找到你的

I'll find you

我會去到你身邊

Just hold on, and I'll find you

一定要撐住 我會飛奔到你身邊

 

[Verse 2: Lecrae]

They say fear haunts

他們說恐懼老是作祟

And pain hates

而痛苦令人感到討厭

I say pain strengthens

我說痛苦讓我們更加堅強

And fear drives faith

而恐懼創造信心

And I don't know all of the outcomes

我並不知道結果會是如何

Don't know what happens tomorrow

不知道明天會發生什麼事

But when that ocean of doubt comes

但當那股讓我懷疑現在所做所為是否值得的浪潮來襲

Don't let me drown in my sorrow

別讓我被自己的悲傷所吞噬

And don't let me stay at the bottom

也別讓我獨自一人待在深淵底下

I feel like this hole is too deep to climb

我覺得這個洞太深了 爬不出去

I've been lookin' for a way out

我一直尋找著逃離的方法

But I'll settle for a peace of mind

我會在腦中留下一塊平靜之地

Picking up the pieces of my life and hopin' that I'll put together

將我人生的碎片們蒐集在一起 希望我能將它們拼回原狀

Something right

某些對的事物

Tell me all I got is all I need

告訴我我現在所得到的都是我應得的

Tell me you gon' help me stay and fight

告訴我你會在這裡陪我一起並肩作戰

 

[Pre-Chorus: Lecrae]

The world tryna play with my soul

這世界試著玩弄我的靈魂

I'm just tryna find where to go

我只是試著找出該往哪走

I'm trying to remember the way

我正試著想起正確的方向

I'm trying to get back to my home

我試著想要回到我的家

But, I can't do this on my own

但是 我沒有辦法獨自做到

That's why I'm just trusting in You

那就是為什麼我完全信任著你

'Cause I don't know where else to go

因為我已經不知道還有哪裡能去了

And, I don't know what else to do

然後 我也已經不知道該做些什麼了

 

 

[Bridge: Tori Kelly]

No don't let the fear

不 別讓恐懼

Make you feel like you can't fight this on your own

讓你覺得你沒有辦法獨自一人奮鬥

You know I, I'll be there for you no matter where you go

你知道 不管你去到哪裡我會在那裡等你

You'll never be alone, no

你永遠不會是孤單一人 不會的

 

[Chorus: Tori Kelly]

Just fight a little longer my friend

在繼續奮戰下去吧我的朋友

It's all worth it in the end

一切都會苦盡甘來的

But when you’ve got nobody to turn to

而當你找不到肩膀依靠的時候

Just hold on, and I'll find you

請撐住 我會找到你的

Just fight a little longer my friend

在堅持奮戰一下吧我的朋友

It's all worth it in the end

一切都會苦盡甘來的

But when you’ve got nobody to turn to

而當你找不到人能依靠的時候

Just hold on, and I'll find you

再撐一下 我會飛奔到你身邊

I'll find you

我會找到你的

I'll find you

我會去到你身邊

Just hold on, and I'll find you

咬牙撐住啊 我會找出你的

I'll find you

我會找到你的

I'll find you

我會去到你身邊

Just hold on, and I'll find you

一定要撐住 我會飛奔到你身邊

 

 

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()