cfc6f1300f59daa9a9ccb85f9eb215c5.1000x1000x1.jpg

 

(轉載請記得標明出處,如果可以麻煩在留言處告知我一聲更好呦~歡迎大家在留言處跟我互動(*´▽`*))

 

繼前幾天釋出CHAPTER TWO: RED 中的 like that 的MV之後

Buy me diamonds 的MV也跟著出來啦~

當初音檔出來的時候聽過一次

本來沒有打算要翻的

後來認真看過歌詞跟多聽幾次之後就決定還是翻好了XD

好喜歡Bea Miller 的歌聲啊~

 

7/7釋出官方MV

Bea Miller - buy me diamonds (official video)

 

 

那麼以下不專業翻譯~

 

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

[Verse 1]

You made me feel so unwanted

你讓我覺得自己不被需要

Made the decision to leave you behind

做出決定將你留在過去 離你而去

You say you've changed and you're sorry

你說你已經改過了而對於過去你很抱歉

But I don't wanna know

但我完全不想知道

 

[Pre-Chorus]

So give me something I can hold

所以給我些我能夠收藏著的東西吧

That I can trust and call my own

我能夠完全信任並稱為「我的」的東西

And won't run out and leave me cold

不會耗盡也不會拋下我獨自一個人

Give me something that won't tell me lies

給我些不會對我說謊的東西吧

Won't leave me hanging out to dry

不會丟下我一人到淚水都哭乾了

Won't fuck me over make me cry

不會對我毫不尊重 不把我當一回事 讓我哭泣

 

[Chorus]

Save your love and buy me diamonds

把你的愛自己收著 買鑽石給我吧

Save your love and buy me diamonds

把你的愛自己收著 買鑽石給我吧

 

[Post-Chorus]

Give me something I can hold

給我些我能夠收藏著的東西吧

That I can trust and call my own

我能夠完全信任並稱為「我的」的東西

And won't run out and leave me cold

不會耗盡也不會拋下我獨自一個人

Save your love and buy me diamonds

就將你的愛自己收著 買鑽石給我吧

 

[Verse 2]

You know that you can't live without me

你知道沒有了我你無法活下去

Got caught in the game that you play with my mind

陷入了你對我玩的頭腦遊戲

Keep saying you've changed and you're sorry

不斷說著你已經改過了你很抱歉

But I don't wanna know

但我已經不想知道了

 

[Pre-Chorus]

So give me something I can hold

所以給我些我能夠收藏著的東西吧

That I can trust and call my own

我能夠完全信任並稱為「我的」的東西

And won't run out and leave me cold

不會耗盡也不會拋下我獨自一個人

Give me something that won't tell me lies

給我些不會對我說謊的東西吧

Won't leave me hanging out to dry

不會丟下我一人到淚水都哭乾了

Won't fuck me over make me cry

不會對我毫不尊重 不把我當一回事 讓我哭泣

 

[Chorus]

Save your love and buy me diamonds

把你的愛自己收著 買鑽石給我吧

Save your love and buy me diamonds

把你的愛自己收著 買鑽石給我吧

 

[Post-Chorus]

Give me something I can hold

給我些我能夠收藏著的東西吧

That I can trust and call my own

我能夠完全信任並稱為「我的」的東西

And won't run out and leave me cold

不會耗盡也不會拋下我獨自一個人

Save your love and buy me diamonds

就將你的愛自己收著 買鑽石給我吧

 

[Bridge]

You tried to take my light

你試著將我的燈光奪走

Took me so long to find it

讓我花了好久去找尋它

I'm moving on tonight

今晚我要放下過去了

Moving on with my life

開始讓生活繼續前進

You tried to take my light

你試著將我的自我奪走

Took me so long to find it

讓我花了好久去找尋它

I'm moving on tonight

但今晚我決定向前看 不再回頭

 

[Chorus]

Save your love and buy me diamonds

把你的愛自己收著 買鑽石給我吧

Save your love and buy me diamonds

把你的愛自己收著 買鑽石給我吧

 

[Post-Chorus]

Give me something I can hold

給我些我能夠收藏著的東西吧

That I can trust and call my own

我能夠完全信任並稱為「我的」的東西

And won't run out and leave me cold

不會耗盡也不會拋下我獨自一個人

Save your love and buy me diamonds

就將你的愛自己收著 買鑽石給我吧

 

[Outro]

You tried to take my light

你試著將我的燈光奪走

Took me so long to find it (it took so long)

讓我花了好久去找尋它

I'm moving on tonight

今晚我要放下過去了

Moving on with my life (save your love and buy me diamonds)

開始讓生活正常運作(將你的愛自己收著然後買些鑽石給我吧

You tried to take my light

你試著將我的自尊奪去

Took me so long to find it

讓我花了好久才找回它

I'm moving on tonight

而今晚我要向前看了

Save your love and buy me diamonds

所以收起你的愛 買顆鑽石給我吧

 

***** All the English lyrics are from genius.com*****

 

 

 


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()