6ff4c9bf84f234d33fa77d3e5d265c77.1000x1000x1.jpg

Ruth B 釋出新專輯中的歌曲 If this is love 的歌詞版MV

 

其實早在兩個禮拜前她就釋出了音檔板了

只是我都沒有發現(立馬把YT訂閱改成接收所有訊息)

 

這首歌....我只能說失戀的人真的不能聽啊...

真的會大哭(像我就一邊翻一邊哭 T T) 

 

Ruth B 唱出結束一段感情後仍念念不忘對方,

無法理解為什麼愛會讓人那麼痛,為什麼對方要這樣傷害自己?

不斷悲傷的唱著

If this is love

如果這是愛

Why does it break me down?

為什麼會讓我這般難過?

Why do you break me down?

為什麼你讓我傷心欲絕?

 

 

4/21 釋出歌詞版:

Ruth B. - If This is Love (Lyric)

 

那麼以下不專業翻譯~

─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

[Verse 1]

It's been a long day and I'm trying to figure it out

已經過了一段時間 我仍然試著理解

The way those words left your mouth

那些從你口中所說出的話語

I feel broken, shattered and blue

我覺得自己好像支離破碎 憂鬱不已

And it's all because of you

而這全都是因你而起

And I'm trying, trying to figure it out

而我仍試著 試著去理解

 

[Chorus]

If this is love

如果這是愛

Why does it break me down?

為什麼會讓我這般難過?

Why do you break me down?

為什麼你讓我傷心欲絕?

If this is love

如果這是愛

Why does it break me down?

為什麼會讓我這般痛苦?

Why do you break me down?

為什麼你要像這樣對我?

 

[Verse 2]

It's been a long time since I've felt the way that I do now

從我開始感到現在這種感覺 已經過了一段時間

Like I need you but I don't know how

就像我需要你 但我不知道為何

It's been awhile since I smiled

已經好長一段時間我不曾

And I meant it for all my heart

發自內心的微笑

But the idea of leaving this behind, it tears me apart

但這藏在這之後的原因 撕裂我心

 

[Chorus]

If this is love

如果這是愛

Why does it break me down?

為什麼會讓我這般難過?

Why do you break me down?

為什麼你讓我傷心欲絕?

If this is love

如果這是愛

Why does it break me down?

為什麼會讓我這般痛苦?

Why do you break me down?

為什麼你要像這樣對我?

 

[Bridge]

Kiss me now and remind me why

現在親吻我 提醒我為何

I ever wanted to make you mine

我總是想讓你成為我的

And even though it hurts in this moment

而就算現在這一切讓我心痛不已

I've always known it

我一直都知道

You're the other half of my broken heart

你是我碎裂的心的另一半

 

[Chorus]

If this is love

如果這是愛

Why does it break me down?

為什麼會讓我這般難過?

Why do you break me down?

為什麼你讓我傷心欲絕?

If this is love

如果這是愛

Why does it break me down?

為什麼會讓我這般痛苦?

Why do you break me down?

為什麼你要像這樣對我?

 

[Outro]

And even though it hurts in this moment

而就算現在這一切讓我心痛不已

I've always known it

我一直都知道

You're the other half of my broken heart

你是我碎裂的心的另一半

 

***** All the English lyrics are from genius.com*****


arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()