Chainsmokers 無預警釋出新歌 The One 啦!
這首算是抒情歌曲,
也是他們第一次嘗試這種曲風,
我個人是蠻喜歡這種新風格的就是了
 
這首歌敘述的是在一段快走到盡頭的關係仍堅持著不願放手的那些人,
明知道已經沒有機會了卻遲遲不願離開,
只因為他們不想當結束關係的那個人。
 

3/27 釋出音源:

────────────────────────────────────────────────────────
[Verse 1]
You know, I'm sorry
你知道的,我很抱歉
I won't make it to your party
我不會參加你的派對了
Got caught up in my own selfishness
我決定放手為自己任性一回
It won't let me be a part of this
讓我無法放下臉來參與一切
And I know I've started
我知道自己已開始
Drifting off every second
漸漸忘卻這一切
I can't wait to leave as soon as I arrive
我已等不及要離開這段關係
I count the seconds
倒數著我們最後的時光
 
[Chorus]
Down and down we go
我們之間的關係每況愈下但仍持續著
We'll torch this place we know
有一天我們總會將這個地方從我們的回憶裡燒去
Before one of us takes a chance
在我們其中一人打破這令人窒息的沈默前
And breaks this, I won't be the one
打破現狀前,我要先說
No, I won't be the one
我不要當那個結束一切的人
 
[Verse 2]
I know it's pathetic
我知道這很可悲
Fuck it, yeah, I said it
對沒錯,我他媽知道的
Tried to tell it like it is
我已對這一切感到疲憊
There's a chance that I'll regret it, so
也許我會感到後悔 但
Let's go, let's end this
就讓我們結束這一切吧
I delete before I send it
最後我還是選擇在送出訊息前刪掉它
And we can play pretend
而我們就能繼續假裝下去
Like we haven't reached the end yet
假裝我們好像還能繼續維持這段關係
 
[Chorus]
Down and down we go
我們之間的關係每況愈下但仍持續著
And we'll torch this place we know
有一日我們之間的回憶將會燒成灰燼吧
Before one of us takes a chance
在我們其中一人開口前
And breaks this, I won't be the one
我決定先說,我不會是你要的人
No, I won't be the one
我不會是那個 “對的人”
 
[Breakdown]
(You know, I'm sorry)
你知道的,我很抱歉
(I'm sorry)
對不起
No, I won't be the one
我不會是那個結束一切的人
No, I won't be the one
也我不會是陪你走到最後的那個人

arrow
arrow

    nono心如 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()